دانشگاه آزاد اسلامی ورامین (کشاورزی)

اخبار دانشگاه آزاد اسلامی ورامین (کشاورزی)

دانشگاه آزاد اسلامی ورامین (کشاورزی)

اخبار دانشگاه آزاد اسلامی ورامین (کشاورزی)

مدرک معادل چیست ؟

یکی از معمول ترین سوال ها این است که مدرک معادل چیست و یا فرق مدرک کاردانی که بچه های کارشناسی می گیرند با مدرک معادل در چیست ؟


مدرک معادل یعنی اینکه شما به طور مثال 60 واحد پاس کردید و به دلابلی نمی توانید ادامه ی  تحصیل دهید ، در نتیجه به شما مدرکی داده می شود که در آن تنها ذکر شده است که شما 60 واحد گذرانده اید ، اما به طور مثال مثلاً شما 85 واحد پاس کرده اید و و نمی خواهید ادامه تحصیل دهید و شما نمی دانید که به شما کاردانی می دهند ، در نتیجه ظبق شایعه می روید به دنبال مدرک

معادل در نتیجه تمام زحمات شما به ثمر نمی رسد ، اما با آگاهی از اینکه به شما مدرک کاردانی تخصصی با پاس کردن 82 واحد دروسی به غیر از دروس وصایا ، قرآن ، پیش دانشگاهی می توانید به نتیجه ی مفیدی برسید .


در نتیجه مدرک معادل فقط تعداد واحد های نامبرده را ذکر می کند . 

نظرات 7 + ارسال نظر
ندا 1389/06/17 ساعت 01:00 ب.ظ

سلام من شیمی محض دانشگاه ورامین قبول شدم همین امسال.ولی تورو خدا کمکم کنید...من سه درس را پاس نکردم هنوز -از دروس پیش دانشگاهی -ودانشگاه میگه تو در صورت قبولی میتونی از بهمن ماه بیایی و من نمیتونم تا بهمن ماه صبر کنم -مدرسه گواهی اشتغال به تحصیل به من داده که تحویل دانشگاه بدم ایا این اصلا به درد من میخوره یا نه؟...
تورو خدا به حق این ماه مبارک دل غمگینم رو شاد کن ..از هر کی میپرسم یه جوابی بهم میده که قانع کننده نیست ....نمیشه من بیام دانشگاه از همون اول مهر و بعدعلاوه بر دروس دانشگاه اون 3تا درسم رو هم بهمن پاس کنم ؟؟؟همچین چیزی میشه ؟؟؟خواهش میکنم تا 20 ام جوابم رو زیر همین نوشته ام بدهید ....
ممنون ...اجرتان با خدا ...

سلام. ببخشید دیر جوابتون رو میدهم . چون ترم اول انتخاب واحد حضوری است میتونی که بری پیشه مسئول گروه خودتون تا شما رو در لیست ورودی مهر قرار بده .

نیما 1389/06/20 ساعت 10:57 ب.ظ

با سلام به شما دوست عزیز ، اول حیلی عذر میخوام که دیر جواب سوالتون رو دادم چون مشغول انتخاب واحد بودم .

ببینید دوست من اگر این ترم ، ترم جدید شما می شود ، می توانید هنگام انتخاب واحد ورودی های جدید که به صورت حضوری می باشد ، به گروه خود مراجعه کنید و از مسئول انتخاب واحد و گروهتان خواهش کنید که شما را در قسمت ورودی های مهر قرار دهد.

بازم عذر می خوام که دیر جوابتون رو دادم

تاریخ : 20 / 6 / 1389

ساعت : 22:47

اگر به موقغ جوابتون رو دادم در همین قسمت برام پیام بگذارید .

نیما 1389/06/20 ساعت 11:01 ب.ظ

اگر شرایط شما رو درست متوحه نشدم ، می توانید دقیق تر توضیخ دهید تا من جوابتون رو بهتر بدم ، از این از اینکه 3 روز دیرتر جوابتون رو دادم عذر می خوام

حامد 1390/08/28 ساعت 10:55 ق.ظ

سلام من دانشجو ورامین نیستم ولی سوالی داشتم در مورد کاردانی
من دانشجو کارشناسیم میخوام کاردانی بگیرم یعنی هموم کاردانی تخصصی ولی به من گفتن 70 واحد به غیر از پیش و وصایا و کاردانی
آیا این درسته یعنی همون کاردانی تخصصی هست لطفا در مورد مدرکش توضیح بدین بعضی ها میگن بدرد نمیخوره

hamoon kardaniye,hamoon arzesho dare

shima 1392/04/11 ساعت 05:59 ب.ظ

سلام خسته نباشید من یازده واحد دارم تا فارغ التحصیلی میخاستم بدونم میشه شش واحد تابستون بردارم پنج واحدم ارجاع با استاد بردارم یا اینکه کل یازده واحدو ترم بعدی بردارم. در چه صورتی زودتر مدرکمو میگیرم؟

سلام
شما می تونین 6 واحد در تابستوت بردارید, اما این که 5 واحد به شما برای ارجاع به استاد رو بدن , مطمئن نیستم , چون ارجاع به استاد بسیار سخت و در شرایط سخت مثل بیماری میدن

اکبر 1392/11/03 ساعت 10:28 ق.ظ

سلام من مدرکم را از دانشگاه آزاد گرفتم سال 80 نوشته بر اساس مصوبه سیصد و هشتمین جلسه فلان شورای عالی بر نامه ریزی و بخشنامه فلان وزارت فرهنگ و آموزش عالی گواهی میشود فلانی دوره تحصیلی کارشناسی ناپیوسته رشته مهندسی مکانیک در گرایش فلان با معدل بالای 12 به پایان رسانده و فارغ التحصیل شده خواستم بدانم مدرکم معادل هست یا نه خواهش میکنم فقط به ایمیلم جواب بدین از کمک شما ممنونم

پاسخ به ایمیل شما ارسال شد

آیدا 1392/11/11 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام من مهندسی برق میخونم دانشگاه آزاد تهران مرکز بعد میخوام معادل کاردانی بگیرم اگه بشه نمیدونم میشه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون رشته امو دوس ندارم بعدم میخوام یه رشته هنری بخونم باز نمیدونم میشه یا نه؟میشه خواهش کنم اگر در این زمینه اطلاعاتی دارین در اختیارم بذارین؟ممنون

سلام , الان در مقطع کارشناسی هستید یا کاردانی ؟ , در مقطع کارشناسی با گذارندن 80 واحد و پاس کردن درس های پیش نیاز به شما کاردانی تخصصی می دهند , با 70 واحد کاردانی عمومی
در مقطع کاردانی رو نمیدونم , ا می پرسم حتما از همینجا و یا انجمن پیگیری کنید
درباره ی تغییر رشته , مطمئن نیستم که بتونید یک رشته ی غیر مربوطه را بخونید ( چه در حال تحصیل کاردانی باشید , چه کارشناسی باشید و با گذراندن 80 واحد کاردنی گرفته باشید ) اما می توانید یک رشته از زیر مجموعه های همان رشه را ادامه دهید, اما اگر مدرک کارشناسی داشته باشید , به هر رشته ای می توانید تغییر دهید , درباره ی تغییر رشته زیاد نگران نباشید , چون علمی کاربردی هم می توانید شرکت کنید که کنکورش برداشته شده است , اگر کاردانی یا معدل کاردانی داشته باشید و در کارشناسی همان رشته شرکت کنید , با تطبیق نمرات دیگر واحد های پاس شده را , پاس نخواهید کرد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد